Epic vecka är epic

Har haft en sjukt bra vecka uppe i Stockholm. Har gjort en hel del roliga saker men måste nog ändå säga att middagen på Råkultur, tillsammans med Alexander, var höjdpunkten. Något lyxigare än jag brukar gå på och när förätten (sashimi) kom in på en tallrik med kolsyreis var det fler än en som vände sig om och tittade mot vårat bord.

Hela kvällen var en annorlunda upplevelse. Jag och Alexander kom in, inte alls lika uppklädda som de övriga gästerna, blev visade till ett bord för två och genast serverade en kall Asahi-öl. Eftersom Sayan specialkomponerat menyn åt oss kom första förrätten in direkt och blev noggrant presenterad för oss. Något som bordet brevid fann ytterst förvånande då de själva bara fått in maten och börjat äta, utan presentation. De hade å andra sidan beställt från en meny och inte överraskats av kockens specialmeny.

Efter två underbart goda förrätter kom huvudrätten in, ett gigantiskt fat med otroligt många olika sorters sushi. Oxfilé, tonfisk, sill, lax, krabba och massor jag inte kan komma ihåg vad det var. Än en gång fick vi känna oss utstirrade av grannbordet. Jag måste erkänna att det var lite roligt. Man kände sig grymt VIP.

Som en perfekt avrundning serverades vi päronsorbé på en bädd av kaksmulor tillsammans med maränger med smak av macha-te (japanskt grönt sermoni-te).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0