Bombhot?

Jag förstår inte hur journalister lyckas få information av polisen. Satt just och pratade med ledningcentralen i Gävleborgs län för att reda ut en händelse i Gävle. Alexander satt nämligen på ett tåg som blivit stående utanför Gävle p.g.a ett bombhot (om jag var orolig för hans skull fatta vad han måste ha varit!!). Jag ringde 114 14 och de formulerade sig: "det finns inget bombhot mot något tåg". Det var inte min fråga så jag uppepade att jag undrade vad som hänt kring bron som SJ påstod vara bombhotad. Fick åter igen svaret att inte något tåg var bombhotat. Men vad har hänt då? Hon kan inte gå in på andra polisiära insatser, men det finns inget bombhot mot något tåg. Det är bron jag undrar över, vad är det som hänt om det inte är ett bombhot. Det kan hon minsann heller inte gå in på, men hon övertygar mig om att tågen, som väntar på att få köra, är utom fara.

Han är hemma nu i alla fall så allting gick bra (annars hade jag väl inte haft ro att sitta här och skriva), men jag undrar ändå vad fan som hände.

Edit:
Info från polisen.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0