Jajja goes DÄR! Nej här! Eller vänta nu...

Jag och kommunaltrafiken här nere går inte riktigt ihop. Istället för att döpa alla hållplatser till olika namn, som i Stockholm, har de olika lägen på sina hållplatser. Brunnsparken har 13 eller 14 lägen om jag inte minns fel. Idag när jag skulle iväg och kolla på en lägenhet skulle jag naturligtvis ta 6an eller 5an från just Brunnsparken. Jag fördrev tiden lite i Nordstan medan jag väntade och just typiskt mig så inser jag att vagnen går 49 ungefär två minuter innan. PANIK! Springer som en galning till Läge.... VILKET JÄVLA LÄGE? Shit... chansar på B och hinner precis se femman lämna hållplatsen. Ok shit. Ta det lugnt 6an går 50. Hmmm.... läge E kanske? Ser just 6san gå förbi och tänker, fan nu blir jag sen. Går upp till tavlan för att se när nästa vagn går och upptäcker att det står "6 Länsmansgården NU". Va? Var-var-var? Går till hållplatsen där jag såg sexan, men ingen vagn i sikte. Hör en vagn plinga på andra sidan parken. DÄR! Vafan jag står ju på 6ans hållplats åt ANDRA hållet. Känner mig lite dum och sätter mig vid läge B och väntar på femman igen. Jag hade helt glömt bort att 10an gick typ 52 så jag hann ändå ^^

En något kapad bild av Brunnsparken



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0