Vilse i stan

Jag var duktig och skrev av vägbeskrivningen till Kristineberg på Eniro (i stil med ta E4an, sväng lite hit och dit, blaha blaha någonting om essingeleden, äh följ skyltar mot st. görans) och på ditvägen gick allt superbra. Sedan drog jag med mig TV-spelsarr och hon som ansvarar för Artist Alley för "ett snabbt" besök på Fryshuset (med tanken att jag skulle lära mig köra i stan). Dit kom vi på en tio minuter eller så, men tror du vi hittade tillbaka sen? Hah. Vi irrade runt på Gullmarsplan, Slussen, T-Centralen, Kungsan och Gud vet hur många platser. Inte nog med att stadstrafiken var helt hysterisk, det ösregnade och hälften av tiden kunde jag knappt se linjerna på vägen och än mindre vägskyltarna. Tillslut parkerade jag bilen på styrmansgatan, hoppade ut i skyfallet och ringde mammi som guidade oss därifrån in på E4/E20 igen. Väl framme vid Sverok igen insåg vi att vi varit borta i två timmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0