Vi kommer från Stockholm

Det var nog lite konstigt att åka till Norrköping ändå. Jag fick helt spontant 22kr av tre lätter som satt brevid oss på en pub på fredagkvällen. De ville bjuda oss på drinkar och jag undrade hur fan man kommer på att man ska turista i Norrköping! Dessutom försökte jag, ganska uppenbart alkoholpåverkad, förklara att jag bara drack cola eftersom jag skulle köra bil. Denise blev raggad på av en gubbe som visade sig vara 61. Jag fick komplimanger för att jag hade "så grym dialekt" varpå jag och Denise spenderar resterande delen av kvällen med att springa och ropa "vi kommer från Stockholm" på så grov västmanläska vi kunde uppbåda (vi pratar båda stockholmska vanligtvis).

Jag har ingen jävla aning om hur vi lyckades fixa sovplatserna i bilen så fulla som vi var, men hur som helst vaknade vi en timme för tidigt på en prydligt utlagd madrass. Det var knappt 10 grader ute när vi letade oss mot Södra Promenaden och vidare till Drottningatan för att hitta någonting som inte var stängt kl. 7 en lördagmorgon. Högsta prioritet: KAFFE. Hemfärden bestod av BD på högsta volym i något raslande bilstereohögtalare, plötsligt motorstopp på en avfart vid E4an (helt plötsligt känner jag hur servon slutar fungera och jag får ta i allt jag kan för att styra bilen åt sidan och fundera över vad som gick fel), bromsbelägg som är i akut behov att bytas ut och en jävla massa getingar som jagade mig och Denise runt hela OKQ8. När vi två timmar efter avgång landade i Märsta kom vi på att vi skulle ha betalat mer parkering, ställt klockan på 12 och sedan spenderat resten av dagen i Norrköping istället för att bara åka hem. Vi kom dessutom fram till att vi inte tänker innan eftersom det heter "tänka efter". Så vi åkte hem och tänkte efter istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0