Meuwcon 03, Stockholms bästa konvent!

Jag känner mig så jävla pepp inför Meuwcon 03! Jag antar att det är en förutsättning för att kunna jobba med det, men ändå! Vi har föräldraföreläsningar för alla mammor och pappor som undrar vad tusan ungarnas nya intresse egentligen innebär, vi har cosplaygalan för alla som redan sett allt på den svenska cosplayscenen, vi har den självklara modevisningen, vi har den populära karaoken med inslag av allsångskaraoke där alla kan vara med och sjunga; även de som inte vågar stå på scen ensamma, vi har ett maidcafé med enklare kioskutbud och klassikerna Ramune och Pocky, vi har refrängtävling och "Engrishtävling" (gissa vad japanerna sjunger när de sjunger på engelska) i karaokerummet (arrangeras av Raison Detre), vi har improvisationteater, vi har spelrum, vi har 047, Seremedy och andra band, vi har dance off och dating show. Ni som faktiskt läst denna text inser att det fattas allt som egentligen ska finns på ett stort konvent. Fotleken, random meme outbursts, sovsalstrams (menat på ett bra sätt), djupa nattliga diskussioner, sockerhyperaktivitet, POCKY, amv, köande, kulinariska sensationer som marbou choklad på McD-hamburgare, överdrivet fotograferande av episka cosplays, RANDOMNESS, sång och allt allt annat som hör ett riktigt bra konvent till. Jag vågar lova, att Meuwcon 03 är det bästa konventet jag kommer att ha närvarat på hittils i mitt liv. Jag är så PEPP att det inte finns ord till att beskriva det. Det var dags för Stockholm att arrangera ett konvent som detta!


Sneak-peak på Meuwcon-Maiden's klänning!



Kommentarer
Postat av: Tin.

Åh, va fin! ^^,

2010-08-10 @ 22:18:32
URL: http://tinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0